#INBALANZOPSCHOOL in de praktijk

Hoe gebruiken anderen de (info)graphics en visuals van #INBALANZOPSCHOOL?

Alle op deze website aangeboden (info)graphics en visuals worden vrijblijvend aangeboden. Het doel hiervan is het bewustzijn rondom de invloed van emoties, gevoelens, gedachtes, overtuigingen en onverwerkte gebeurtenissen onder de aandacht te brengen bij eenieder die met kinderen te maken heeft om zo het welzijn van het kind te onderhouden of vergroten. Of je nu zelf kinderen hebt, voor de klas staat of therapeut bent. Dat maakt helemaal niet uit. Iedereen kan en mag de content gebruiken! Maar: hoe zet je de (info)graphics en visuals nu in? Hoe gebruik je ze en wanneer gebruik je ze? Wat doe je? Wat zeg je?

Op deze pagina worden praktijkvoorbeelden gegeven waarin content van deze website gebruikt wordt.

Heb jij ook een toffe foto van een (info)graphic of visual die jij in de praktijk inzet? Stuur hem dan naar inbalanzopschool@gmail.com zodat anderen kunnen zien hoe jij er gebruik van maakt!

Waar zit jij nu?

Tamarinde Brouwers is kinder- en jeugdpsycholoog NIP, cognitief gedragstherapeut VGCt en EMDR Europe practicioner. Tamarinde werkt o.a. met paarden om getraumatiseerde kinderen te stabiliseren en behandelen. Met behulp van de infographic over de polyvagaaltheorie helpt Tamarinde kinderen herkennen welk deel van hun zenuwstelsel actief is.

Bekijk hier de post.

ID-kaart: leren reguleren

Wilma dijk is o.a. praktijkverpleegkundige, verandercoach en traumadeskundige. Daarnaast is zij life- en relatiecoach (familie mediator).

Samen met Anita Schelling gaf Wilma een workshop Polyvagaaltheorie in de prakijk. Als afsluiter werd de visual ID-kaart: leren reguleren uitgedeeld zodat de cursisten deze thuis konden bestuderen.

Bekijk hier de post.